[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”no” min_height=”” hover_type=”none” link=””][fusion_text]

Sylwa Słotwińska-Karaś, certyfikowany coach kryzysowy, doświadczony HR business partner z doświadczeniem w pracy w dużej, międzynarodowej korporacji, opowiada o tym dlaczego coaching kryzysowy jest niezbędnym narzędziem w korporacjach i biznesie. Przeczytaj koniecznie.

Sylwia Słotwińska-Karaś

Elżbieta Kluska (coachingkryzysowy.pl): Jesteś doświadczonym HR business partnerem z doświadczeniem w pracy w dużej korporacji. Masz za sobą wiele sukcesów zawodowych w dziale HR, zarządzania zasobami ludzkimi, budowania ścieżek rozwoju, pracowałaś z osobami na wysokich pozycjach w korporacjach również jako coach. Skąd zrodziła się w Tobie potrzeba uzupełnienia swojej wiedzy o aspekt psychologii kryzysu?

Sylwia Słotwińska-Karaś: Praca z ludźmi, wspieranie ich rozwoju i dokładanie swojej „cegiełki” do ich sukcesu pociągała mnie już od dawna, stąd wybór kierunku mojej pracy zawodowej.

Długo zajmowałam się obszarem rozwojowym, prowadziłam wiele szkoleń z zakresu umiejętności miękkich. Rozwijając swój warsztat trenerski zainteresowałam się coachingiem. Najpierw jako metodą, która mogła poprawić efektywność moich szkoleń i pracy z ludźmi w ramach wdrażania zmian, a następnie jako metody pracy poza szkoleniami.

Codziennie w swojej pracy spotykałam się też z większymi lub mniejszymi kryzysami, a że na co dzień zajmuję się zarządzaniem zasobami ludzkimi, te kryzysy dotyczyły właśnie ludzi.

Do pewnego momentu starałam się radzić sobie z takimi sytuacjami jako coach czy trener używając do tego całej swojej wiedzy. Jednak ona okazywała się często niewystarczająca.

Doszłam do wniosku, że wzbogacenie wiedzy i doświadczenia o elementy związane z psychologią kryzysu i sposobami radzenia sobie z nim a także efektywnego wspierania ludzi w radzeniu sobie z sytuacjami kryzysowymi będzie tym rozwiązaniem, którego tak usilnie wcześniej poszukiwałam.

 

Elżbieta Kluska: Jakie widzisz zastosowanie coachingu kryzysowego w korporacjach i biznesie?

Sylwia Słotwińska-Karaś: Coaching kryzysowy w biznesie, a zwłaszcza w korporacjach powinien być, obok standardowych metod rozwojowych, stałym elementem oferty wsparcia dla pracowników.

Praca w zakresie chociażby redukcji napięcia i stresu zwiększa poczucie bezpieczeństwa, przekłada się na motywację i chęć do dalszego działania.

Daje energię, którą stres wysysa, a to przekłada się dalej na efektywność i jakość pracy oraz zaangażowanie, tak bardzo pożądane w korporacjach.

 

Elżbieta Kluska: Z jakimi kryzysami można najczęściej spotkać się w korporacjach, czego one szczególnie dotyczą?

Sylwia Słotwińska-Karaś: W korporacjach najczęściej spotykam się z kryzysami dotyczącymi wypalenia zawodowego, a właściwie jego początków, jednak nie tylko.

Często zdarza się, że osoby pozornie doskonale radzące sobie z pracą, rozwijające się i awansujące są obarczone dużą odpowiedzialnością, z którą przestają sobie radzić, a stres z tym związany generuje ciągłe poczucie zagrożenia, potrzebę dążenia do niedoścignionej doskonałości lub, paradoksalnie, znaczne zmniejszenie efektywności pracy i zwiększenie występowania błędów.

Inną grupą są osoby, które osiągają słabsze wyniki w pracy i konieczne jest rozstanie się z nimi. Praca z takimi osobami jest dla mnie szczególnie ważna.

 

Elżbieta Kluska: W czym według Ciebie tkwi przewaga coachingu kryzysowego nad coachingiem tradycyjnym w kontekście biznesowym?

Sylwia Słotwińska-Karaś: Coaching kryzysowy, to w świecie biznesu wstęp do coachingu tradycyjnego. W mojej karierze coacha nie zdarzyło mi się pracować (wewnątrz korporacji) z osobą, która przychodziła tylko po to aby pracować nad jakimś celem.

Większość, o ile nie wszyscy klienci rozpoczynali pracę od zmierzenia się z mniejszym lub większym kryzysem, a dopiero po tej pracy byli gotowi do przejścia do tradycyjnego coachingu i realizacji zamierzonych celów.

Dodatkowo, powinniśmy również pamiętać, że sam rozwój generuje kryzysy, chwile zwątpienia, chęć rezygnacji. W takich sytuacjach elementy coachingu kryzysowego okazują się niezwykle pomocne.

 

Elżbieta Kluska: Z jakimi klientami preferujesz pracę w coachingu kryzysowym, kto może się do Ciebie zgłosić i liczyć na fachową pomoc?

Sylwia Słotwińska-Karaś: Do tej pory pracowałam głównie z osobami z biznesu, koncentrując się w dużej mierze na ich zawodowym aspekcie życia, ale bardzo lubię pracować również z osobami, które nie są z biznesem związane, albo kryzysy z którymi się mierzą nie dotyczą sfery zawodowej, a tylko się na nią przekładają.

Bardzo lubię różnorodność, więc praca z różnymi ludźmi sprawia mi wiele radości. Mogę również pracować w języku angielskim.

 

Elżbieta Kluska: Jak widzisz swoją ścieżkę rozwoju w przyszłości w kontekście coachingu kryzysowego?

Sylwia Słotwińska-Karaś: W najbliższej przyszłości planuję rozpoczęcie zintensyfikowanych działań związanych ze swoim rozwojem. W planach mam studia podyplomowe z zakresu Interwencji Kryzysowej oraz dużo pracy praktycznej, która rozwija najbardziej.

Bardzo dziękuję Ci za rozmowę.

 

Wywiad udzielony dla: coachingkryzysywy.pl

Wywiadu udzielała: 

Sylwia Słotwińska-Karaś, certyfikowany Coach Kryzysowy nr certyfikatu: 7/10/CK/2013.

Zapraszamy do kontaktu:

sslotwinskakaras@gmail.com
nr tel. 502 035 377

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj