Często słyszę pytanie: Dlaczego zajmujesz się tak trudnym tematem jakim jest kryzys? Hmmm… zacznijmy od tego, że w mojej ocenie, nie jest to trudny temat a raczej bardzo fascynujący. Od kliku lat zajmuję się badaniem rozwojowych aspektów kryzysu (niedługo zakończę pracę doktorską poświęconą temu tematowi) a oprócz perspektywy badacza, mam również doświadczenie praktyka. Praca z osobami w kryzysie, jednoznacznie pokazała...
W życiu każdego z nas jest ta jedna, najważniejsza osoba. To właśnie ona potrafi wpłynąć na to, jak postrzegamy nasz świat. Niektórzy z nas traktują ją należycie - relacje z nią opierają na zaufaniu, szacunku, przyjaźni i miłości. Czasami zdarzy im się skarcić tą osobę, szczególnie gdy zrobi coś złego - jak to w każdym związku z resztą bywa....
Elżbieta Kluska (coachingkryzysowy.pl): Została Pani właśnie certyfikowanym i akredytowanym Coachem Kryzysowym, gratuluję! Jest Pani również coachem, trenerem, psychopedagogiem oraz socjoterapeutką. Co skłoniło Panią do wyboru takiej dodatkowej specjalizacji jaką jest coaching kryzysowy? Renata Myczka: Moja droga do zostania coachem kryzysowym rozpoczęła się już kilkanaście lat temu, kiedy zdecydowałam się na studia psychologiczno – pedagogiczne. Wiedziałam, że chcę pracować z ludźmi...
Kiedy mówi się o kształtowaniu tożsamości bądź kryzysie tożsamości to od razu kojarzy nam się to z nastolatkami. Rzeczywiście, kryzys tożsamości jest jednym z głównych zadań rozwojowych przed jakim stają osoby w okresie tak zwanej adolescencji. Często jednak zdarza się, że w okresie adolescencji nie udaje nam się w pełni wypracować poczucia własnej tożsamości i wchodzimy w kolejny okres rozwojowy...
  Biorąc pod uwagę obecne nasycenie rynku coachingowego w Polsce, jakikolwiek brak jego uregulowania, jednym z kluczy do sukcesu jest specjalizacja. Między bajki można włożyć stwierdzenie, że każdy coach może coachować każdego klienta. To mit bardzo chętnie rozpowszechniany m.in. przez niektóre firmy szkolące coachów, dzięki któremu tworzy się wrażenie, że każdy może być coachem i znaleźć swoje miejsca na rynku. Prawda jest inna....